Sensibilitatea dentara. Ce este si cum se trateaza?

Sensibilitatea dentara este un semn de uzura a smaltului dintelui. Cand aerul rece sau apa de la frigider sunt factori iritanti pentru dinti, inseamna ca smaltul este afectat. Medicii stomatologi de la Clinica 32 ne explica de ce apare sensibilitatea dentara si cum poate fi tratata.

Atunci cand smaltul dintilor este afectat, nu exista nimic care sa va protejeze dintii de temperaturi calde și reci. Dentina, partea interioara a dintilor, este, practic, descoperita. Acesta este motivul pentru care s-ar putea sa simtiti durere atunci cand dintii sunt expuși la aer rece sau cand savurati o ceașca de ceai fierbinte.

Care sunt cauzele sensibilitatii dentare?

• periaj prea dur si periute prea aspre si rigide
  • anumite produse alimentare și bauturi alcoolice
  • tartrul neindepartat la timp
  • albirea repetata a dintilor prin proceduri stomatologice
  • infectii gingivale
  • bruxism

Nu ignorati sensibilitatea dintilor!

Nu este neobișnuit faptul ca mai multi pacienti se plang de sensibilitate dentara iarna. Cu toate acestea, nu ar trebui sa ignorati dintii dureroși, chiar daca simptomele apar doar in sezonul rece. Durerea este modul in care corpul vostru va spune cand ceva este in neregula.

Știti ca sensibilitatea dintelui poate indica o problema mai mare?

Sensibilitatea dintelui poate fi un semn al unei probleme dentare serioase. De exemplu, unul dintre primele simptome ale bolii gingiilor este sensibilitatea dentara, datorita gingiilor care se retrag. Din fericire, gingivita poate fi de obicei tratata printr-o curatare profesionala a dintilor și educarea pacientului cu privire la modul corect de a-i peria. Același lucru nu se poate spune despre parodontita, care este o boala avansata a gingiilor.

Sensibilitatea poate fi de asemenea cauzata de un dinte crapat sau de degradarea dintilor. Cu cat planificati mai repede o intalnire cu medicul dentist, cu atat puteti descoperi cauzele acestor dureri. Daca sunteti interesati de un detartraj profesional al dintilor sau de un consult stomatologic, contactati Clinica 32.